កំណត់ហេតុថ្នាក់ប្រវត្តិសាស្រ្ដខ្មែរ (ថ្ងៃទី ១៥)
- ជួយគ្នាទាន់គ្នាមានឱកាស
- Leadership
- Love
- Education
- Active / Action
- Determination
- Evaluation
- Reflection (criticle thinking)
- Support / Strategy
- Hope / Honesty
- Investment
- Planning
- វរជន
- រស់
- ស្លាប់
- ឆន្ទៈ => សកម្មភាព => លទ្ធភាព => សមត្ថភាព => សមិទ្ធផល
- ឲ្យគេធ្វើឲ្យ => ចាំទទួលផលពីគេ => ដឹងគុណគេ
១) តើទំនាក់ទំនងរវាងខ្មែរនិងសៀមក្នុងរវាងឆ្នាំ១៨២៤-១៨២៥ ត្រូវបានកាត់ផ្ដាច់ដោយសារអ្វី? (ទំព័រ ១៤៩)
- ស្ថិតក្រោមអំណាចយួន (អំណាចយួនខ្លាំងជាងសៀម)
- ការប្រឈមមុខគ្នារវាងយួននិងសៀម
- បញ្ជូនប្រជាជន មន្ត្រី អ្នកទោស មកក្នុងប្រទេសខ្មែរ
- ប្ដូរឈ្មោះ (ភ្នំពេញ ជា ត្រឹងតី)
- បង្រៀនភាសាយួនដល់ខ្មែរ
- កែប្រែទំនៀមទម្លាប់
- យួនចង់បំបាត់ស្ដេច ព្រះពុទ្ធសាសនា និងមន្ត្រីខ្មែរ (បញ្ចុះស័ក្ដិព្រះអង្គម៉ី ដាក់មន្ត្រីយួននៅភ្នំពេញ) ១៨៤០
- ដកចេញពីតំណែង និងការចាប់ខ្លួនមន្ត្រីខ្មែរ
- បន្ទាប់ពីចាប់ព្រះអង្គម៉ី សង្ស័យថាត្រូវគេសម្លាប់ ខ្លាចខ្លួនក្លាយជាជនរងគ្រោះ
- ការបាត់ស្ដេចគ្រងរាជ្យ គឺជាការបាត់បង់រដ្ឋទាំងមូល
- ការបាត់បង់ស្ដេចនិងមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ កែទម្រង់ផ្នែកពន្ធដារ បំពានការសម្រេចចិត្ត
- កំណត់ព្រំដែនស្រុក មន្ត្រីយួនជំនួសចៅហ្វាយស្រុកខ្មែរ
- ធ្វើស្រែចម្ការ ទុកស្រូវក្នុងឃ្លាំង និងបង្វឹកទាហានខ្មែរ
- បង្រៀនខ្មែរឲ្យចេះភាសាយួន
- បញ្ជូនមន្ត្រី និងអ្នកទោសយួនមកខ្មែរ
- នៅក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់រាជវាំងសៀម តែមានគោលនយោបាយទោរទៅយួន (ការនាំសួយសារអាករ, ការសុំជំនួយ...)
- មានគោលនយោបាយដើម្បីធ្វើតុល្យភាពអំណាចរវាងសៀមនិងយួននៅកម្ពុជា
- សៀមមានអំណាចខ្លាំងមកលើខ្មែរនៅសម័យនោះ (ជាអាទិ៍ក្នុងរជ្ជកាលព្រះអង្គអេង)
- គ្រឿងសម្រាប់សោយរាជ្យដូចជា ព្រះខាន់រាជ្យជាដើម ត្រូវរក្សាទុកនៅសៀម
COMMENTS