កំណត់ហេតុថ្នាក់ប្រវត្តិសាស្ត្រខ្មែរ (ថ្ងៃទី ១៩)
ថ្ងៃអង្គារ ទី១៧ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០១៥
- មានសមត្ថភាព => បង្កើតស្នាដៃ
- បើលឿនកុំជ្រុល បើយឺតកុំដេក
- បទបង្ហាញនិស្សិតជនជាតិកូរ៉េ (ភាពស្រដៀងគ្នានៃប្រវត្តិសាស្ត្រប្រទេសកម្ពុជានិងកូរ៉េ)
- អាណានិគម
- សង្គ្រាមស៊ីវិល
- យុទ្ធសាស្ត្រដែលសម្ដេចសីហនុប្រើដើម្បីបង្រួបបង្រួមជាតិក្រោយអាណានិគម
- សង្គមរាស្ត្រនិយម (Socialism)
- Mutual-ism
- តើយើងចង់ឲ្យគេស្គាល់យើងថាជានរណា?
- កុំធ្វើឲ្យគេមើលយើង ទាប/ខ្សោយ
១) ហេតុអ្វីបានជាថ្នាក់ដឹកនាំរបស់កម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យដែលនិរទេសខ្លួនហើយ នៅតែមានឫកឡឺត និងមិនប្រែប្រួលដដែល? (ទំព័រ ២៧៣)
- នយោបាយក្រៅប្រទេស
- ជំនួយបរទេស
- កម្លាំងទ័ព
- ការវាយបែករបស់កងទ័ពវៀតណាម
- ខ្វះការគាំទ្រពីប្រជាជននិងការឈប់ផ្ដល់ជំនួយពីអាមេរិក
- សេដ្ឋកិច្ចធ្លាក់ចុះនិងពុករលួយ
- បញ្ហាផ្ទៃក្នុង (បញ្ហាអ្នកមាន អ្នកក្រ, បញ្ហាសង្គម)
- ការដាក់មីន ដើម្បីផ្ដាច់ស្បៀង និងអាវុធពីពួក ប៉ុល ពត
- ប្រជាជនខ្មែរមិនចេះវិធីសមស្របធ្វើស្រែចម្ការ (ប្រើត្រសេះនិងចប តែមិនប្រើគោក្របី)
- ដាំស្រូវសម្រាប់តែល្មមនឹងឆ្អែត (មិនចេះទុកពេលមានអាសន្ន)
- ខ្មែរអាចដឹកនាំប្រទេសខ្លួនឯងបាន
- ជំនួយសូវៀតត្រូវកាត់បន្ថយ
- គំរូនៃការដកកងទ័ពចេញពីសូវៀត
- ការជឿលើកម្មផលយ៉ាងមោះមុត
- ការខិតខំធ្វើបុណ្យកុសល
- មិនត្រឹមត្រូវ (ប្រជាជនជាច្រើននៅតែចូលចិត្ត សឺង ង៉ុកថាញ់)
- កម្ពុជានឹងចាញ់សង្គ្រាម
- វៀតណាមមានជំនួយពីសូវៀត
- ពីព្រោះសង្គ្រាមវៀតណាមនឹងចូលដល់កម្ពុជា
- ទោះបីមិនព្រមឲ្យពួកគេចូលមក នឹងមានការប៉ះទង្គិចជាមួយទាហានខ្មែរ
- ត្រូវការរើសយកសេរីឬកុម្មុយនិស្ត
- បញ្ញវន្ត ព្រះសង្ឃ គ្រូបង្រៀន និងសិស្សវិទ្យាល័យ
- ការបង្ហាញពីការស្អប់អំពើពុករលួយ ឯកសិទ្ធិ និងអយុត្តិធម៌សង្គម
- គិតថាបារាំងនឹងសម្លាប់យួនឬចាប់ដាក់គុកនៅបារាំង
- ចំនួនដ៏ច្រើនរបស់យួននៅទឹកដីខ្មែរ
- សិទ្ធិនិងអំណាចរបស់យួនក្នុងការបះបោរ
- តាមទន្លេមេគង្គ
- ក្រោយមកទៀតតាមកូសាំងស៊ីន
- បញ្ចប់អំណាចរាជវង្ស (ជាងពីរពាន់ឆ្នាំមកនេះ)
- បែកបាក់សង្គម (អ្នកគាំទ្រសម្ដេច សីហនុ និង លន់ នល់)
- ការជ្រៀតជ្រែកពីបរទេស(វៀតណាមខាងជើងនិងខាងត្បូង)
- ត្រូវការខ្ចីបុលពីបរទេស និងសុំជំនួយពីគេ
- វ័យក្មេង មានចំណេះដឹង (ប្រហែលជាភាគច្រើនជាអ្នកបញ្ចប់ការសិក្សាពីបរទេស)
- ទ្រង់ជឿថានឹងអាចគ្រប់គ្រងបញ្ញវន្តបានពេលធ្វើការនៅក្នុងសភា
- ភាពស្រដៀងគ្នានឹងអ្នកតា (ជំនឿខ្មែរ)
- មានទំនាក់ទំនងនឹងដី ដែលប្រជាជនខ្មែរត្រូវការធ្វើកសិកម្មនិងការពារសហគមន៍ទាំងមូល
- ការគោរពបូជាលិង្គព្រះឥសូរ យោនីនាងឧបមា ដែលទាក់ទងនឹងឪពុកម្ដាយ
- សារព័ត៌មាននគរវត្ត ដែលសរសេរអំពីការគាបសង្កត់របស់យួន ចិន និងកង្វះការងារ ការសរសេរអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រ ផ្ដល់ឱកាសឲ្យខ្មែរអានព័ត៌មាន និងស្គាល់ពិភពខាងក្រៅ
- វិទ្យាល័យព្រះស៊ីសុវត្ថិ ដែលបណ្ដុះបញ្ញវន្តជំនាន់ក្រោយមានលក្ខណៈបែបបារាំង
- ពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ ដឹកនាំបញ្ញវន្តខ្មែរ ព្រះសង្ឃធ្វើការស្រាវជ្រាវ និងបញ្ញាញាណខ្មែររស់ឡើងវិញ
- អ្នកវណ្ណៈកណ្ដាលនិងទាហានដែលធ្លាប់បម្រើ លន់ នល់
- អ្នកធ្លាប់ចូលរួមក្នុងចលនាកុម្មុយនិស្តវៀតណាម
- ១៩៧៨ មានសមាជិកបក្សជាន់ខ្ពស់ មេបញ្ជាការយោធា មន្ត្រីនៅភូមិភាគបូព៌ា
- អ្នកស៊ើបការណ៍ឲ្យ CIA ជាដើម
- ភាពក្លាហានហ៊ានទទូចសុំឯករាជ្យរបស់ព្រះអង្គ
- ការទាក់ទងដោយផ្ទាល់ជាមួយអ្នកកាសែត ដែលមិនមែនជាទម្លាប់របស់ព្រះរាជាដទៃ
- វប្បធម៌៖ ការជឿលើសាសនា(ព្រះសង្ឃ), បំផ្លាញគ្រឹះសីលធម៌
- វប្បធម៌ប្រពៃណី៖ ផ្ដាច់ទំនាក់ទំនងក្នុងសង្គម, ផ្ដាច់ភាពកតញ្ញូចំពោះអ្នកមានគុណ
- សេដ្ឋកិច្ច៖ បំផ្លាញគ្រឹះស្ថានសេដ្ឋកិច្ច(ធនធានមនុស្សដែលប្រកបដោយចំណេះដឹង) ធ្វើកសិកម្មបែបអន់ថយ សេដ្ឋកិច្ចផែនការ
- ការងើបឡើងតំណាលគ្នាប្រឆាំងបារាំង ដើម្បីឯករាជ្យ
- ការភ្ញាក់រឫកនិងការទទួលបរាជ័យ
- ទទួលឯករាជ្យរបស់ចិនកុម្មុយនិស្ត ដឹកនាំដោយ ម៉ៅ សេទុង
- កត្តាសេដ្ឋកិច្ច៖ មិនមានកម្លាំងគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីបង្កបង្កើនផល ព្រោះរវល់ធ្វើសង្រ្គាម
- កត្តាខាងក្នុង៖ មិនចូលចិត្តគ្នានិងសង្ស័យច្រើនហួសហេតុ
- កត្តាខាងក្រៅ៖ ទំនាស់ជាមួយវៀតណាម
- ការជ្រៀតជ្រែករបស់យួនជាច្រើនលើក
- ការដណ្ដើមស្រុកព្រៃនគរ
- ការបង្កើតប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងលើដីខ្មែរ
- ការជីកព្រែក វិញតេ
- កំពប់តែអុង
- ទ្រង់យល់ថា ពួកគេនឹងឈ្នះអាមេរិក
- ព្រះអង្គជ្រាបថាសង្គ្រាមវៀតណាមនឹងចូលក្នុងទឹកដីខ្មែរ
- ប្រហែលចង់ឲ្យជួយគ្រប់គ្រងកុម្មុយនិស្តខ្មែរ
- ទ្រង់ចង់រក្សាឯករាជ្យរបស់កម្ពុជានិងការពារប្រជាជន
- ទទួលស្គាល់ព្រំដែនកម្ពុជានិងមិនរំខានប្រជាជន
- ចៀសវាងការប៉ះទង្គិចគ្នារវាងកងទ័ពកម្ពុជា
- ការចងសម្ព័ន្ធជាមួយចិនប៉េកាំង
- ការវាយចូលទឹកដីវៀតណាមរបស់ខ្មែរក្រហម
- ជម្លោះកោះ
បំណងរបស់យួនចង់បំបាត់ស្ដេច ព្រះពុទ្ធសាសនា និងមន្ត្រីខ្មែរ (បញ្ចុះស័ក្ដិព្រះអង្គម៉ី ដាក់មន្ត្រីយួននៅភ្នំពេញ) ១៨៤០
- ដកចេញពីតំណែង និងការចាប់ខ្លួនមន្ត្រីខ្មែរ
- បន្ទាប់ពីចាប់ព្រះអង្គម៉ី សង្ស័យថាត្រូវគេសម្លាប់ ខ្លាចខ្លួនក្លាយជាជនរងគ្រោះ
- ការបាត់ស្ដេចគ្រងរាជ្យគឺជាការបាត់បង់រដ្ឋទាំងមូល
- ជាគោល ការបាត់បង់ស្ដេចនិងមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ កែទម្រង់ផ្នែកពន្ធដារ បំពានការសម្រេចចិត្ត
COMMENTS